Písal som pre Glob, než začal kopať za Chrena

Autor: Jakub Nedoba | 2.11.2018 o 12:35 | (upravené 5.11.2018 o 12:56) Karma článku: 7,79 | Prečítané:  3078x

Držím sa zásady, že bývalé frajerky či zamestnávatelia sa nekritizujú. Bolo by to trápne a nedôstojné. Avšak, portál Glob.sk z portfólia Zoznamu, pre ktorý som vyše roka písal, mojim zamestnávateľom nebol.

Moje články vznikali nezištne, len pre radosť z písania o spoločnosti a politike. Až sa napokon stal jeho šéfredaktorom projektovým manažérom Daniel Krajcer, známy Martina Chrena – a začali sa diať veci. Ospevné články na súčasného starostovského kandidáta v Ružinove, naopak jednostranná kritika jeho oponentov či zverejňovanie čudných prieskumov.

Pozn.: Na záver článku som pridal reakciu na pripomienky pána Krajcera k tomuto textu.

Prečo som pre Glob písal?

Ponuka písať pre tento portál bola veľmi lákavá. Už predtým som písal blogy či už na SME alebo Denníku N. Tam som však svojimi liberálnymi názormi presviedčal už presvedčených a taktiež formát blogov po boome ostatných rokov stráca na zaujímavosti. Glob.sk patrí do portfólia Zoznamu a tak jeho články sú odkazované na ich najčítanejšej stránke, na Topkách. Mal som tak možnosť osloviť desaťtisíce čitateľov z cieľovky, o ktorú by som na blogoch SME ani náznakom nezavadil.

Prečo som prestal pre Glob písať?

Svoje publikovanie som ukončil približne v čase, keď bol Daniel Krajcer oznámený ako nový šéfredaktor projektový manažér. Čestne musím priznať, že to nebol hlavný dôvod (vtedy som ešte nemohol vedieť, akým smerom sa bude portál ďalej uberať). No bolo to v období krátko po vražde Jána Kuciaka. Už dovtedy nesmierne vulgárne komentáre pod mojimi článkami od ľudí odchovaných na Topkách sa ešte umocnili. Boli to mesiace, keď sa ma moji známi pýtali, či mi tých pár tisíc čitateľov stojí za vedrá špiny na moju osobu. Rýchlo som pochopil, že publikovanie pre bulvárnych čitateľov môjmu menu skôr škodí ako pomáha. Treba však priznať, že dovtedajší šéfredaktor Globu mi dal úplnú slobodu – mohol som písať o čom som len chcel.

Ako sa Glob zmenil?

V nasledujúcom období sa Glob naďalej primárne zameriaval na informačné texty o politike. To bolo však iba mimikry, keď popri väčšinovom zábere portálu vznikla aj propagandistická platforma Ružinovčan.sk. Ak si kliknete na túto doménu, odkáže vás priamo na samostatnú sekciu na Globe! Tam začali pribúdať imidžové texty v prospech Martina Chrena a naopak kritické články voči jeho dvom najväčším protikandidátom v boji o kreslo starostu Ružinova – Jánovi Buocikovi a Dušanovi Pekárovi. Takýto luxus – stabilné promo na celoslovenskom portáli s dosahom na státisíce čitateľov si môže máloktorý komunálny politik dovoliť. Martin Chren sa totiž upol na miestnu politiku, keď skončila jeho kariéra poslanca NR SR (jeho strana SKOK – tretia, ktorej bol členom, sa v roku 2016 nedostala do parlamentu). Dnes môžeme byť v Ružinove svedkom nákladnej kampane, za ktorej cenu by sa nemusel hanbiť ani kandidát na primátora Bratislavy.

Vrcholom bol podozrivý prieskum

Poslednou kvapkou, ktorá ma donútila napísať tento text, bol prieskum zverejnený začiatkom októbra. Opäť na platforme Ružinovčan.sk, pod hlavičkou Globu. Išlo o prieskum agentúry Actly – o ktorej nikto dovtedy nepočul, zverejnený výhradne na Globe. Titulka článku informovala, že voľby sa rozhodnú medzi Martinom Chrenom a súčasným starostom Dušanom Pekárom (tretí kandidát – Jan Buocik mal byť odpísaný). Už vtedy známe informácie však hovorili o veľkej nepopularite Pekára. Nasledujúce dva prieskumy už od etablovaných agentúr – AKO a najmä Focusu to potvrdili – voľby sa rozhodujú medzi Chrenom a Buocikom. Pôvodný prieskum publikovaný na Globe tak vykazoval všetky známky dezinformačnej kampane. Cieľom Chrenovho tímu bolo navodiť atmosféru, že sa rozhoduje len medzi ním a nepopulárnym starostom. Zároveň tak chcel marginalizovať svojho skutočného oponenta, Jána Buocika.

Je načase sa dištancovať

Je zrejmé, že ten Glob, pre ktorý som písal, už neexistuje. Aj keď Daniel Krajcer po svojom krátkom pôsobení na poste šéfredaktora projektového manažéra odišiel, na jeho miesto bola dosadená kontroverzná redaktorka Martina Ruttkayová. Spolu s ňou začali pre portál písať aj novinári, ktorí predtým pôsobili pre dezinformačné média ako Slobodný vysielač či Medzičas. O týchto skutočnostiach už začali kriticky písať aj mediálne weby. A hoci ten rok komentovania pre Glob bol zaujímavou skúsenosťou, je načase sa od jeho súčasného pôsobenia dištancovať.

Edit: Pán Krajcer ma v komentári pod týmto článkom upozornil, že nebol šéfredaktorom Globu, ale partnerom tohto projektu a pomáhal pri jeho reštarte (na mediálnom webe Omediach.com sa píše o jeho pozícii ako o projektovom manažérovi). Vychádzal som z pôvodných informácii, ktorý tento web uviedol, keď sa o pánu Krajcerovi písalo ako o šéfredaktorovi. Zároveň pán Krajcer správne podotkol, že sporný prieskum bol na Globe uverejnený až potom, ako tento projekt opustil (v mojom článku sa síce netvrdí opak, ale pripúšťam, že to nemuselo byť vysvetlené celkom zrozumiteľne).

 

Poznámka: Autor textu kandiduje na poslanca Miestneho zastupiteľstva v Ružinove.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Danko nemieni odstúpiť, chce otestovať dôveru koalície

Bývalý Dankov učiteľ Čečot sa ho zastáva.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Tri slová pre Andreja Danka

Danko stále nechápe, že sa dopustil niečoho zlého.


Už ste čítali?