reklama

Existuje "biely heterosexuálny muž"?

Viacerým dvihol tlak najnovší komentár Richarda Sulíka o „bielom heterosexuálnom mužovi“, vzťahujúci sa k americkým voľbám a šanciam Donalda Trumpa. Mediálna obec híka hrôzou, pritom tento termín sa objavoval v množstve novín.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)
Nahnevaní bieli muži
Nahnevaní bieli muži (zdroj: Boom Chicago)

Tieto voľby som sledoval pozorne, čítal som komentáre v našich médiách, českých, zahraničných, pozeral DVTV a ten fakt sa tam spomínal nespočetnekrát a Američania zrejme vnímajú prehnanú politickú korektnosť ako fakt. Ak by som mal uviesť dôvody, prečo je Trumpom zvolená volebná stratégia ako správna (z hľadiska maximalizácie šancí), tak mi napadnú dva dôvody:

1. Otázka politickej reprezentácie: Práve to spomínalo to nespočetné množstvo komentátorov – ten „biely heterosexuálny muž“ (hovorme o ňom skôr ako o archetype) má v súčasnosti pocit, že ho v politike nikto nereprezentuje a že spoločnosť je nastavená proti nemu. Je to jednoducho fakt, že taký pocit medzi americkými voličmi je a teraz nie je podstatné, či ten pocit je oprávnený (podľa mňa nie, lebo keď sa môže Nemecko dodnes koriť za 2. sv. vojnu, môže sa aj americká spoločnosť koriť za to, že volebné právo v USA získali ženy až začiatkom tridsiatych rokov a v šesťdesiatych rokoch mali v Amerike stále aj „čierne nemocnice“).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

2. Z pohľadu republikána logický krok: Je všeobecne známe, že menšiny v USA volia zväčša demokratov. Aj v .týždni sa pred štyrmi rokmi, hneď potom ako Obama porazil Romneyho, písalo o tom, že ak chcú republikáni vzhľadom na demografický vývoj ešte niekedy vyhrať voľby, mali by sa priblížiť menšinám. V tomto prípade sa ako ideálny kandidát spomínal Marco Rubio, ktorý je sám príslušníkom menšiny (rodičia pôvodom z Kuby). Trump si však spočítal, že menšiny ho nikdy voliť nebudú a preto sa maximálne zameral na väčšinového voliča.

Zámerom môjho textu nie je vynášať súdy nad tým, či Trumpova stratégia je v poriadku, alebo nie. Ak sa však postaví otázka tak, či vo veci „bieleho heterosexuálneho muža“ hrá Trump s reálnymi emóciami amerického voliča, tak odpoveď znie áno.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ak si mám tipnúť, či Trumpova stratégia bude v konečnom dôsledku víťazná, tak odpoveď znie: „nie“. Špecifikom väčšinového volebného systému (aký majú aj v Spojených štátoch) je fakt, že môžete drvivo prehrať, aj keď v skutočnosti prehráte o dve percentá (stačí, ak získate väčšinu najľudnatejších štátov).

A v Trumpov neprospech hovorí nielen tradičná demokraticko-republikánska disproporcia (demokrati majú o niečo málo viac „istých“ voliteľov ako republikáni), ale aj jeho maximálne nekvalitná osobnosť, keď v jeho kampani abstentovala ucelená koncepcia na úkor vulgárnosti a okrem „bieleho heterosexuálneho muža“ sa nezameral na nikoho iného. Z toho dôvodu z 538 voliteľov získa Trumpova protikandidátka pohodlne nad 300kou. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Súvisiaci článok: http://komentare.hnonline.sk/dnes-pise/855402-moj-tip-vyhra-trump 

Jakub Nedoba

Jakub Nedoba

Bloger 
  • Počet článkov:  59
  •  | 
  • Páči sa:  2x

V júli 2019 sa mi prihodila taká vec, že som sa stal na osem mesiacov poslancom NR SR. Predtým som bol štyri roky mestským poslancom v Senici. A predtým zas aktivistom. No teraz som v 32 rokoch na politickom dôchodku.Inak ma zaujíma film, literatúra a ázijská kuchyňa. Od roku 2018 sa pokúšam hrať na súťažnej úrovni šach.Narodil som sa v Košiciach, vyrastal v Senici a momentálne žijem v bratislavskom Ružinove. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu