Prečo Mikloškovi a Kuffovi vadí kultúra života?

Autor: Jakub Nedoba | 9.12.2015 o 20:12 | Karma článku: 13,12 | Prečítané:  9082x

Dnes išiel na rokovanie NR SR návrh ústavného zákona z dielne triumvirátu katolíckych poslancov Mikloška, Kuffu a Kvasničku, ktorí okrem obligátneho zákazu interrupcií chceli zatrhnúť aj umelé oplodnenie ci náhradné materstvo.

Hoc liberál s návrhom zákazu interrupcií nesúhlasí, na jeho pravidelné predkladanie (najmä v predvolebnom období) zo strany kresťanských politikov si už zvykol. Najväčší katolícki ultras zvyknú tolerovanie interrupcií či eutanázie nazývať kultúrou smrti. Istá logika sa v tom dá nájsť, oba zákroky zamedzujú životu jedinca. Avšak, nepochopiteľné je súčasné odmietanie umelého oplodnenia či náhradného materstva, lekárskych praktík umožňujúcich počatie a príchod nového života na svet. To by predsa malo byť považované za kultúru života.

Ak sa moji priatelia na Facebooku čudovali, že čo bude v dôvodovej správe, „asi že je to proti Bohu“, tak neboli ďaleko. Poslanci Mikloško, Kuffa a Kvasnička sa naozaj v dôvodovej správe opierajú o výroky Jána Pavla II. či Matky Terezy. Navrhovatelia sa teda ani netvária, že ich motívy a argumenty sú predovšetkým náboženského charakteru. Pripomínať, že Slovensko je sekulárnym štátom, dokonca podľa ústavy, už stratilo na zaujímavosti. Títo poslanci sa podobne ako Aliancia za rodina začiatkom tohto roka snažia vnútiť svoj svetonázor ostatným. Ide pritom o čisto katolícku dogmu, lebo napr. evanjelická cirkev s umelým oplodnením problém nemá.

Avšak, podpora rímsko-katolíckej cirkvi na Slovensku kontinuálne klesá, v poslednom sčítaní obyvateľstva z r. 2011 mali katolíci 61-percentné zastúpenie (v nedávnej minulosti sa zvykli hrdiť osemdesiatmi percentami). To znamená, že bigotní katolícki politici či aktivisti sa snažia vnútiť svoj svetonázor štyridsiatim percentám Slovákov. Význam v praxi je ten, že podstúpiť interrupciu či umelé oplodnenie by nemali mať možnosť nielen veriaci, ale anij neveriaci.

V návrhu zákona absentuje ľudskosť. Mnohé páry nemajú inú možnosť ako počať dieťa, pritom po potomkovi veľmi túžia. Cirkev takýchto ľudí odkazuje na možnosť adopcie, umelé oplodnenie je krajne neprípustné. Túžba po vlastnom dieťati je však mnohokrát obrovská. Na portáli SME.sk som sa dočítal o prípade mladého manželského páru, v čase sobáša mali obaja 23 rokov. Po svadbe však neprišlo tehotenstvo, ale ženíchova rakovina, nad ktorou neskôr úspešne vyhral. Mal však nešťastie v šťastí, po chemoterapii zostal neplodný. V podobných prípadoch pred začiatkom liečby onkológ odporučí spermie zamraziť a po úspešnom zdolaní rakoviny môže šťastný manželský pár počať vlastné dieťa umelým oplodnením. Avšak aj takýto prípad je podľa Cirkvi neprirodzený, lebo je proti Bohu.

Čo v podobných prípadoch povedať? Je to podobné ako diskusia ohľadom februárového referenda. Nedávno sa ma v diskusii pred študentmi politológie opýtal predseda Mládeže SNS či legalizovanie registrovaných partnerstiev pomôže Slovákom. Ja som odpovedal: „Dvesto tisíc Slovákom to pomôže a nikomu inému to neuškodí“. Ultrakonzervatívci si totiž neuvedomujú, že život nie je len o náboženských dogmách a že mnohokrát svojim bigotným postojom škodia reálnym ľuďom. Môže im byť zle pri pomyslení na súlož homosexuálov a takisto si môžu myslieť, že umelé oplodnenie je proti Bohu. Avšak, náboženské dogmy by nemali byť nadradené reálnym problémom reálnych ľudí. Pohoršujte sa teda nad inými len vo svojej mysli.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Nové pravidlá zásadne ovplyvnia ľudí. Dlžníkov aj exekútorov

Sociálna poisťovňa môže siahnuť na účet dlžníka aj bez exekútora, bezvýsledne exekúcie sa musia zastaviť.

KOMENTÁRE

Fico radí socialistom ako byť populárnejší

Toto má byť lekcia z postkomunistickej Európy?


Už ste čítali?