reklama

Seničania majú šancu v týchto voľbách prekvapiť

V posledný deň pred moratóriom si dovoľujem zverejniť tento text. Veľmi dlho som zvažoval či vôbec napísať odporúčanie k tohtoročným primátorským voľbám v Senici, avšak rysuje sa obrovská šanca na zmenu, ktorú by bolo trestuhodné premrhať. Tieto voľby sú veľmi špecifické – proti primátorovi Parízkovi stojí jeden jediný kandidát a to Branislav Grimm. Keď Parízek obhajoval post v posledných troch voľbách, vždy proti nemu stáli viacerí kandidáti, z ktorých podľa môjho názoru boli niektorí dosadení len z dôvodu, aby roztrieštili neparízkovské hlasy. Tieto voľby vzhľadom na viaceré okolnosti má primátor proti sebe len jedného protikandidáta a má tak reálnu šancu prehrať podobne, ako v marci prehral v prezidentských voľbách Robert Fico. Hoci má Parízek nepopierateľne veľký počet priaznivcov, som hlboko presvedčený, že počet jeho odporcov je po šestnástich rokoch oveľa vyšší.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)
Komunálne voľby
Komunálne voľby (zdroj: SITA)

Keď sme boli poslednú nedeľu (9.11.) ako kandidáti Novej Senice hosťami v diskusii na TV SEN, dostali sme otázku, koho zo súčasných primátorských kandidátov budeme voliť. Vtedy sa akurát dostávala na povrch informácia, že tretí kandidát Ján Hurban sa vzdáva svojej kandidatúry v prospech pána Grimma. Dobre viem, že mnohí ľudia z radov Novej Senice majú výhrady voči pánu Grimmovi, lebo určite nie je dokonalým kandidátom. V prípade Novej Senice pripadali do úvahy traja kvalitní komunálni politici, ale ani jeden nemal ambíciu v týchto voľbách kandidovať za primátora (hoci každý jeden z nich by mal obrovskú šancu vyhrať). Ja ako občan však mám svoj názor a vidím obrovský rozdiel medzi pánmi Parízkom a Grimmom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Odhliadnuc od všetkých káuz za ostatné štyri volebné obdobia ako je predaj Technických služieb, Službytu, rôznych pozemkov, akcií BVS a zmarenej zmluvy so Sariom ohľadom priemyselného parku je nemysliteľné, aby bol jeden človek tak dlho primátorom – ak by bol akokoľvek kvalitný, čo pán Parízek nie je. Ak je niekto šestnásť rokov primátorom, tak už ani nie je na úrovni politika, voleného zástupcu ľudu, to už je pomaly feudál. Je to feudál, ktorý panuje ako keby rozdával zo svojho a obklopuje sa svojimi dvoranmi, ktorí mu podliezajú. Spriaznení podnikatelia už sú tak zrastení so súčasnou senickou administratívou, že jedno volebné obdobie bude možno aj málo, aby sa podarilo tieto pavučiny pretrhnúť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Skutočne ma však k tomuto textu vyprovokovala čudesná aktivita na Facebooku, kde sa situácia zopakovala spred štyroch rokov. Na stránkach Novej Senice, mojej osobnej fanpage či stránkach naklonených pánu Grimmovi sa vyrojili kritici. Boli to fiktívne účty založené týždeň pred voľbami, ktoré neniesli meno žiadneho reálneho Seničana. Títo „fantomasovia“ začali útočiť na všetkých svojich oponentov, urážať ich nezmyselnými obvineniami a najmä – začali útočiť na rodiny jednotlivých Parízkovych protikandidátov a oponentov. Pýtam sa, čo sú toto za spôsoby, snažiť sa vyhrať voľby takto? My vystupujeme pod svojimi menami, avšak na nás útočia anonymovia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Je to síce smutné, ale nie nepochopiteľné. Je to neklamný znak toho, že niekomu tečie do topánok a obáva sa prehry. Práve tieto spôsoby ma ubezpečili v tom, že v týchto voľbách sa zúčastním aj primátorskej voľby, neodovzdám prázdnu obálku, neznefunkčním svoj hlas, ale budem riadne hlasovať a budem voliť zmenu.

P.S. V súvislosti s každými jednými voľbami sa vynára už zaužívaná fráza „Rozhodnúť môže každý jeden hlas“. Väčšinou ide o floskulu, avšak minimálne v prípade voľby mestských poslancov to tak naozaj je. Vo volebnom obvode č. 5 – Nová Sotina, kde kandidujem, rozhodli pred 12timi rokmi medzi štvrtým postupujúcim a piatym nepostupujúcim miestom iba tri hlasy. Pred 8mi rokmi to boli takisto tri hlasy. Pred 4mi rokmi rozhodol jeden jediný hlas! (takmer celé volebné obdobie bol náhradníkom za zosnulého pána Cibulu pán Včelka, ktorý sa tak dostal do zastupiteľstva s náskokom jediného hlasu).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ak v niektorých voľbách má váhu hlas každého jedného občana, tak sú to práve komunálne voľby. Nemusíte voliť mňa, alebo iných kandidátov Novej Senice, ale poďte voliť, lebo Senica mala pred štyrmi rokmi jednu z najnižších účasti spomedzi všetkých okresných miest. Nenechajte rozhodnúť iných, rozhodnite vy!

Jakub Nedoba

Jakub Nedoba

Bloger 
  • Počet článkov:  59
  •  | 
  • Páči sa:  2x

V júli 2019 sa mi prihodila taká vec, že som sa stal na osem mesiacov poslancom NR SR. Predtým som bol štyri roky mestským poslancom v Senici. A predtým zas aktivistom. No teraz som v 32 rokoch na politickom dôchodku.Inak ma zaujíma film, literatúra a ázijská kuchyňa. Od roku 2018 sa pokúšam hrať na súťažnej úrovni šach.Narodil som sa v Košiciach, vyrastal v Senici a momentálne žijem v bratislavskom Ružinove. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu