reklama

Kto sa stane novým primátorom Senice?

V senickým komunálnych voľbách budeme voliť primátora spomedzi troch kandidátov, menovite Branislav Grimm, Ján Hurban a Ľubomír Parízek. Favorit volieb je na základe tohto menoslovu celkom zrejmý, ale nič nie je definitívne a rozhodnuté. Stačí si spomenúť na nedávne prezidentské voľby, kde bol obrovským favoritom dlhoročne najobľúbenejší slovenský politik Robert Fico a nakoniec prehral v druhom kole s politickým nováčikom a to potupne o cca 400 tis. hlasov. Také veci sa stávajú, keď vo voličoch dlho vrie nespokojnosť a neriešia sa ich problémy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
B. Grimm, Ľ. Parízek, J. Hurban
B. Grimm, Ľ. Parízek, J. Hurban (zdroj: Tvregion.tv)

V týchto voľbách kandidujem taktiež, no nie za primátora, ale za poslanca a to ako súčasť koalície Nová Senica. My síce vlastného kandidáta na primátora nemáme (čo nám viacerí vyčítajú), ale máme tak aspoň možnosť sledovať primátorskú kampaň s nadhľadom. Otvorene nepodporíme ani jedného kandidáta, ale na základe našich dlhodobých aktivít musí byť každému jasné, že sme za zmenu.

Zmenu budem voliť aj ja, hoci ešte stále sa rozhodujem medzi dvoma kandidátmi. Dovoľte mi, aby som v krátkosti napísal svoje stručné zhodnotenie ku každému primátorskému uchádzačovi.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ľubomír Parízek

Hoci už štyri roky patrím medzi jeho verejných kritikov, nie všetko, čo sa spravilo, bolo úplne zlé. Pánu Parízkovi sa dá vyčítať mnohé, ale určite nie, že by bol hlúpym človekom. Ba práve naopak, aj z rozprávania ľudí jemu blízkych viem, že ho považujú za inteligentného muža, bývalého matematikára a šachistu. Čo sa týka reprezentovania mesta navonok, nedá sa mu vytknúť nič, jeho prejav bol vždy kultivovaný. Taktiež každý jeden primátor si sebou nesie v srdci aj svoje civilné povolanie a v jeho prípade to je učiteľstvo. Školstvo určite nie je odvetvie, ktoré by bolo v Senici v porovnaní s inými rezortmi na tom zle. Inovatívny bol aj projekt žiackeho parlamentu, ktorý prebrali viaceré mestá.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

ALE. Na všetky tieto dobré veci tú pripadá iks vecí zlých, hodných oprávnenej kritiky. Hoci pán Parízek pred 16timi rokmi preberal primátorskú stoličku ako mladý ambiciózny politik, ktorý bol odhodlaný budovať toto mesto, čas však ukázal, že celé to vypálilo úplne inak. Pred tými šestnástimi rokmi nemala Senica žiadne dlhy a vlastnila Službyt, Techické služby, akcie BVS, pozemky. Dnes, v roku 2014 je Senica štvrté najzadlženejšie mesto na Slovensku a z vymenovaného majetku má tak akurát figu borovú (druhé najvyššie dane na Slovensku). Tragédiou bola zmarená zmluva so Sariom v hodnote 213 mil. SK, „vďaka“ čomu Senica doteraz spláca priemyselný park. Pán Parízek je medzi nami už šestnásť rokov a to je dosť dlhá doba aj pre najsamlepšieho primátora. Je nevyhnutné po tých rokoch pretrhnúť siete medzi ním a jemu spriaznenými podnikateľmi a voliť zmenu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Branislav Grimm

Hoci zmena na primátorskom poste je želaná a pán Grimm nám ju aj ponúka, pravda je taká, že on sám už sedí v mestskom zastupiteľstve tretie volebné obdobie. Celkovo, priezvisko Grimm má v Senici dlhoročnú tradíciu, keďže otec pána Grimma bol primátorom v období 1990 – 1998. Takisto, v týchto voľbách do zastupiteľstve kandiduje aj Marek Grimm, syn Branislava Grimma. Dalo by sa povedať, že Grimmovci sú senickí Kennedyovci. Z uvedeného je zrejmé, že B. Grimm je skúseným politikom, ktorý si urobil dobre renomé ako riaditeľ 4. základnej školy či ako hudobník. V kauze predaja akcií BVS sa síce pri prvom hlasovaní zdržal (čo sa ráta v podstate ako nie, teda proti), avšak pri proteste okresnej prokurátorky (ktorá označila predaj za nezákonný) sa zdržal takisto, čím sa v skutočnosti postavil na stranu predaja akcií. V piatkovej diskusii s Jánom Hurbanom sa síce zaradil ku kritikom tohto predaja, ale ostáva nám len veriť, že tak nerobí v súvislosti s voľbami. Napriek jeho dlhoročnému pôsobeniu v zastupiteľstve by mohol priniesť zmenu oproti ére Ľubomíra Parízka. Určite je jeho najsilnejším vyzývateľom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ján Hurban

Je absolútnym nováčikom v senickej komunálnej politike. Prvý raz sme ho spoznali až v máji tohto roku, keď kandidoval za novú Stranu TIP v eurovoľbách. Práve jeho materská strana mi robí najväčšie vrásky na čele, keďže sa špekuluje, že bola založená stranou Smer za účelom rozbitia pravicových hlasov. S Jánom Hurbanom som sa osobne stretol v septembri, krátko po oznámení kandidátok a na pozadie jeho strany som sa pýtal, on mi moje otázky vyvrátil. Z jeho názorov som pochopil, že je v komunálnej politike nováčik bez skúseností, avšak treba uznať, že v rozhlasovej diskusii s pánom Grimmom ma presvedčil skôr on (rozhodne priniesol do diskusie o senickej politike nové myšlienky). Jeho „neokukanosť“ môže byť jeho najväčšou konkurenčnou výhodou – ak budú chcieť Seničania voliť zmenu, tak totálnu (ako v prípade Andreja Kisku). Má iba 31 rokov a tak sa s ním bude vedieť stotožniť najmä mladý volič. Síce spomedzi všetkých troch kandidátov ma asi najmenšie šance stať sa primátorom, avšak kandiduje zároveň aj za poslanca a ja by som mu šancu minimálne do toho zastupiteľstva dal.

Ako som už uviedol vyššie, stále neviem, ktorého primátorského kandidáta nakoniec zakrúžkujem v deň volieb. Viem len, že sa rozhodnem medzi pánmi Grimmom a Hurbanom. Myslím, že je celkom pochopiteľné, prečo nebudem voliť pána Parízka a prečo si myslím, že po šestnástich rokoch je zmena viac ako potrebná. Konečne rozhodnutie nechávam na vás, voličoch. Nápomocné pri rozhodovaní vám môžu byť aj volebné diskusie, ale aj volebné programy kandidátov a ich životné príbehy. Pri dôkladnom analyzovaní si môžete zvoliť toho najlepšieho 

Jakub Nedoba

Jakub Nedoba

Bloger 
  • Počet článkov:  59
  •  | 
  • Páči sa:  2x

V júli 2019 sa mi prihodila taká vec, že som sa stal na osem mesiacov poslancom NR SR. Predtým som bol štyri roky mestským poslancom v Senici. A predtým zas aktivistom. No teraz som v 32 rokoch na politickom dôchodku.Inak ma zaujíma film, literatúra a ázijská kuchyňa. Od roku 2018 sa pokúšam hrať na súťažnej úrovni šach.Narodil som sa v Košiciach, vyrastal v Senici a momentálne žijem v bratislavskom Ružinove. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu