reklama

Senica – koho volím v sobotu?

Krajské voľby sú špecifické. Spolu s eurovoľbami sa môžu pochváliť najnižšou účasťou voličov, keďže problémom samosprávnych krajov (VÚC) sa média venujú len minimálne. Práve média sú ešte stále považované za strážcov demokracie, no pri ich nečinnosti je demokracia v krajoch nestrážená a ľudia zvolení minimom voličov sa môžu 4 roky nepozorovane venovať korupcii. Neinformovaní voliči sami nevedia, aké kompetencie kraje vlastne majú a preto aj tieto voľby zľahčujú a ignorujú. Ak však budete najbližšie nadávať na nekvalitné medzimestské cesty (2. a 3. triedy), na prímestskú autobusovú dopravu, na fungovanie stredných škôl, kultúrnych zariadení či prerozdeľovanie financií z eurofondov – tak vedzte, že toto všetko má kraj v kompetencii (nejde teda o málo).

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)
Obrázok blogu

Trnavský kraj má vo svojom zastupiteľstve 40 poslancov, z čoho 5 je zo senického obvodu. Výber zo súčasnej ponuky 19tich kandidátov považujem za úbohý, avšak minimálne dvaja mi stáli za to, aby som napísal tento článok a verejne ich podporil. Robím tak napriek tomu, že ja som liberál a oni dvaja sú konzervatívci a praktizujúci kresťania. Spomínaní dvaja kandidáti sú Roman SovaVladimír Jan Kružík.

Ja ako liberál by som vo „veľkých voľbách" nikdy nevolil konzervatívcov a kresťanské strany. So spomínanými pánmi sa určite nezhodnem v názore na homosexuálov, interrupcie či ľahké drogy. Avšak o to v krajských voľbách ani nejde. Kraje nemôžu meniť zákony týkajúce sa vymenovaných tém, avšak disponujú obrovskými finančnými prostriedkami, ktoré sú už teraz premrhávané a často aj rozkrádané. Preto je nesmierne dôležité, aby v krajoch sedeli slušní a poctiví ľudia, ktorí budú bojovať proti korupcii. Páni Sova a Kružík takými budú, lebo už za nimi stoja výsledky.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Roman Sova je poslancom Mestského zastupiteľstva v Senici. Stal sa tu nástupcom Antona Cibulu, ktorí tragicky zahynul pri autonehode pred 2 rokmi. Nahradiť ho bola neľahká úloha, keďže Anton Cibula bol v zastupiteľstve roky zvrhlo zosmiešňovaný primátorom a jeho spriaznenými poslancami. Napriek tomu sa snažil chrániť Senicu pred mnohými zámermi primátora. Poslednou kauzou bol predaj senických akcií BVS. Roman Sova po Cibulovom úmrtí túto tému prevzal. Takisto bojoval proti fabrike na spracovanie v plastov, ako ekonóm sa vyjadroval k rozpočtu mesta, bol proti zvyšovaniu dane z nehnuteľností pre fyzické osoby. Dodávam, že pána Sovu osobne nepoznám, dokonca som sa s ním nikdy osobne nerozprával.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vladimír Jan Kružík - tohto pána už osobne poznám, hoci som sa s nim stretol práve vďaka aktivistickým podujatiam. Pán Kružík sa zúčastnil na pietnej akcie za vyrúbané stromy na senickom námestí. Takisto sa na rozdiel od mnohých iných nebál podpísať petíciu proti predaju senických akcií BVS. Nemôže sa pochváliť toľkými zásluhami ako pán Sova, avšak najmä preto, že oproti nemu je o generáciu mladší a nebol doteraz zvolený do žiadnej funkcie. Aj keď sa na Facebooku často nezhodneme v liberálno-konzervatívnych diskusiách, verím, že bude post poslanca Trnavského kraja zastávať čestne :)

Keďže voliť môžeme až piatich poslancov, ostávajú mi tri mená. Avšak nikto iný mi nestál za to, aby som ho verejne podporil, lebo nemá za sebou také výsledky ako hore uvedení páni. Napriek tomu do urny hodím 5 mien, keďže nechcem, aby môj hlas prepadol. Koho budete voliť vy, nechám na vašom uvážení. Avšak, poďte k voľbám, nejde o málo...

Jakub Nedoba

Jakub Nedoba

Bloger 
  • Počet článkov:  59
  •  | 
  • Páči sa:  2x

V júli 2019 sa mi prihodila taká vec, že som sa stal na osem mesiacov poslancom NR SR. Predtým som bol štyri roky mestským poslancom v Senici. A predtým zas aktivistom. No teraz som v 32 rokoch na politickom dôchodku.Inak ma zaujíma film, literatúra a ázijská kuchyňa. Od roku 2018 sa pokúšam hrať na súťažnej úrovni šach.Narodil som sa v Košiciach, vyrastal v Senici a momentálne žijem v bratislavskom Ružinove. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu